عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره "بحران" فعلی آموزش ریاضی ایران با بیان اینکه نیازمند تشکیل یک اتاق فکر غیرمتعصبانه، واقعبینانه، غیرجناحی و بدون جهتگیری هستیم، گفت: وضعیت فعلی ریاضی در ایران، کماهمیتتر از بحران آب و بحرانهای زیستمحیطی نیست، منتهی صدایش دیرتر شنیده میشود و مسالهای است که از ریشه میپوساند. ممکن است زمانی متوجه اهمیت آموزش ریاضی در توسعه کشور شویم که برای اصلاحکردن آن، خیلی دیر شده باشد.
دکتر زهرا گویا در گفتوگو با ایسنا تاثیر تعادل آموزش ریاضی در مدارس» را بر رشتههایی که از گروه آموزشی ریاضی در کنکور سراسری وارد دانشگاهها میشوند، مهم توصیف کرد و بر ضرورت همسویی دانشگاه و مدرسه، تأکید کرد و افزود: به هر دلیلی، به نظر من متاسفانه مدرسه راه خودش را رفته و دانشگاه راه خودش را و حالا در یک نقطه تلاقی که هر دو به بحران رسیدهاند، به یاد هم افتادهاند.
تاثیر تعادل "آموزش ریاضی در مدارس" بر دانشگاهها
این استاد دانشگاه، به بعضی از علل نامتعادل شدن آموزش ریاضی در مدارس از جمله تبلیغات مسموم و بی مبنا در مورد یادگیری، تغییرات پی در پیِ برنامهها و کتابهای درسی، آموزش معلمان، چگونگی جذب، تربیت و نگهداری معلمان و کارآیی عملی نداشتن بسیاری از رشتههای دانشگاهی، اشاره کرد و گفت: ما در مدارس، کاهش ورودی به رشته ریاضی- فیزیک را داشتهایم و این کاهش، به دانشگاهها هم فشار آورده و باعث شده که تعداد داوطلبان گروه آموزشی ریاضی در کنکور سراسری، به شدت کاهش یابد. این کاهش از چند سال پیش، در دانشگاههای شهرستانهای کوچکتر شروع شد و به تدریج، دانشگاههای تهران نیز شاهد وقوع این اتفاق خواهند بود. با ادامه این روند، بسیاری از رشتههای دانشگاهی که از گروه آموزشی ریاضی وارد دانشگاه میشوند، به تدریج منحل شده یا کوچک و کوچکتر خواهند شد.
ریاضی ,بحران ,آموزش ,دانشگاه ,دانشگاهها ,کاهش ,ریاضی در ,آموزش ریاضی ,که از ,آموزشی ریاضی ,گروه آموزشی ,گروه آموزشی ریاضی ,تعادل آموزش ریاضی
درباره این سایت